05 martie 2020

Studiu momondo: Ce își doresc femeile atunci când călătoresc

Astazi, femeile din intreaga lume sunt mai incurajate sa calatoreasca si sa deschida lumea in felul lor. Echipa motorului gratuit de cautare pentru calatorii momondo.ro a efectuat un sondaj pentru a afla mai multe despre cum isi planifica excursiile calatoarele din Romania, pe ce prefera sa-si consume bugetul de vacanta si daca isi propun o detoxifiere digitala sau continua sa fie conectate prin intermediul social media. Momentul acestor discutii este mai mult decat prielnic, Ziua Internationala a Femeii fiind atat de aproape.

Relaxare pe plaja: 63% dintre femei isi doresc acest lucru in 2020

Si in anul 2020, optiunea cea mai votata privind destinatia de vacanta este relaxarea la plaja: 63% dintre româncele participante la studiu isi doresc acest lucru. Nu la fel de populare ca anul trecut, dar inca pe locul al doilea sunt calatoriile in Romania, iar contrar perceptiei generale, dupa multe alte optiuni, 20% dintre femei si-ar dori o vacanta intr-un centru de relaxare (Spa).

Indiferent care este destinatia aleasa, 63% dintre respondentii de sex feminin au declarat ca se pregatesc pentru urmatoarea calatorie mai ales citind stiri despre locatia respectiva.

Atunci cand urmeaza sa plece intr-o calatorie in interes de serviciu, 81% dintre femei obisnuiesc sa combine aceasta deplasare si cu cateva zile de vacanta.

 

Cele mai multe femei prefera sa se cazeze intr-un hotel atunci cand calatoresc

In ceea ce priveste cazarea, majoritatea femeilor prefera sa stea intr-un hotel atunci cand sunt departe de casa, fie pentru doar cateva zile (72%) sau pentru cel putin o saptamana (74%). Mai putin de jumatate aleg sa inchirieze o camera sau un apartament (30%, respectiv 34%). In afara acestor cheltuieli cu cazarea (si a celor privind transportul pana in locatia de vacanta), cele mai multe femei (56%) cheltuie banii pe diverse cumparaturi, precum hainele sau suvenirurile. O alta parte importanta din bugetul de vacanta este alocata mancatului in oras si activitatilor culturale (spectacole de teatru, vizite la muzee, etc.).

 

Tehnologie vs deconectare

Smartphone-ul este folosit intens in timpul unei vacante, mai ales pentru cautarea anumitor locatii (GPS): 73% dintre participantii de sex feminin au declarat ca il folosesc in acest scop. Alte motive sunt consultarea starii vremii din locul in care se afla (71%), informarea despre activitati sau atractii turistice (60%), cautarea sau rezervarea unei unitati de cazare (60%) si abia apoi postarea fotografiilor din vacanta pe social media (58%). In legatura cu acest ultim aspect, 41% dintre femei au declarat ca au renuntat in mod deliberat la contactul cu social media in timpul vacantei, iar inca 10% dintre ele si-ar dori sa faca asta. Dintre toate participantele la sondaj 2% nu folosesc social media nici in timpul unei vacante si nici in afara ei.

Notă

Studiul a fost realizat pe datele colectate în ianuarie 2020 printr-un sondaj online în rândul a 25.200 de persoane din 24 de țări, dintre care 1000 români cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, din zone geografice diferite.

Ne poți urmări aici:

https://www.facebook.com/momondoromania/

https://www.instagram.com/momondo_romania/

 

Despre momondo

momondo.ro este un motor de căutare gratuit care compară cele mai bune oferte pentru bilete de avion, hoteluri și închirieri auto la nivel global. momondo a primit numeroase distincții internaționale și a fost recomandat de către publicații importante, cum ar fi: New York Times, CNN, Frommer’s și The Daily Telegraph. momondo are sediul central în Copenhaga și este prezent pe 30 de piețe internaționale. Aplicațiile pentru mobil gratuite sunt disponibile pentru iPhone și Android. momondo este parte din KAYAK, companie din cadrul Booking Holdings Inc (NASDAQ: BKNG).

 

Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați:

Mihai Cojocaru
PR specialist
mcojocaru@momondo.com
(+40) 738524562