Republika, agenția de comunicare cu ADN digital, prezintă impactul pe care criza pandemică COVID-19 îl are și îl va avea asupra consumatorilor din România. Studiul arată schimbarea anumitor obiceiuri de consum ale românilor precum și adaptarea acestora după terminarea stării de urgență, pentru a ajuta brandurile să răspundă corespunzător contextului global, cu măsuri locale. Pentru a vedea și analiza întregul studiu, accesați studiu.republika.agency, iar mai jos veți găsi concluziile principale ale cercetării.
La 54% dintre români au intervenit schimbări în ceea ce privește locul de muncă. Cele mai mari schimbări sunt legate de faptul că lucrează de acasă (34.8%) și că li s-a redus programul de muncă – 23.9%, iar 14.3% erau deja în șomaj tehnic la finalul lunii martie.
În contextul pandemic Covid-19, aproape 94% din români nu ies deloc din casă sau o fac mult mai rar, conform studiului realizat de Republika. De aceea, relaxarea acasă este esențială în această perioadă cu stres crescut. Aproape 30% din cei intervievați au declarat că îi ajută să facă cumpărături online pentru a avea o dispoziție mai bună, pe 68% îi ajută filmele și aproape 50% din români au găsit dulciurile, snacks-urile și cafeaua ca soluție potrivită în această perioadă.