Care sunt beneficiile lobodei pentru sănătate?

 

De ce ar trebui să mănânci lobodă? Pentru că este una dintre verdețurile de primăvară care deschid sezonul salatelor, unei alimentații mai ușoare, mai naturale, mai nutritive și mai benefice pentru sănătatea organismului, dar și pentru menținerea siluetei. 

 

Valorile nutriționale ale lobodei

 

Frunzele de lobodă sunt bogate în vitamine și minerale, printre care se numără vitamina C, vitamina K, calciu, magneziu, fosfor, fier, zinc și seleniu. De asemenea, acestea sunt și o sursă importantă de proteine și fibre.

În ceea ce privește valorile nutriționale ale lobodei, acestea sunt după cum urmează, pentru 100 de grame:-    Calorii: 19-    Glucide: 3 grame-    Proteine: 1.7 grame-    Fibre: 1 gram-    Grăsimi: 0 grame-    Zahăr: 0 grame-    Sare: 0 grame

Așadar, din punct de vedere al aportului nutritional, loboda este un aliment nutritiv și sănătos. Are un conținut caloric redus, alături de zero grăsimi, zahăr și sare, în paralel cu un conținut bogat de nutrienți hrănitori. 

 

1. Este bogată în antioxidanți

 

Poate unul dintre cele mai importante efecte benefice ale lobodei este dat de conținutul bogat de antioxidanți, aliați redutabili împotriva efectelor nocive ale stresului oxidativi, care pot preveni instalarea mai multor boli cronice, printre care se numără și cancerul. De asemenea, dacă ești preocupată de prevenirea formării riduri și de sănătatea pielii, antioxidanții joacă un rol important și în prevenirea îmbătrânirii premature a pielii. 

Vitamina C este prezentă în concentrație foarte mare în frunzele de lobodă și susține sănătatea sistemului imunitar, precum și numeroase procese din organism, cum ar fi regenerarea celulară. Alături de vitamina C, vitamina K favorizează fixarea calciului în organism și ajută la prevenirea anumitor afecțiuni inflamatorii ale sistemului osos, cum ar fi osteoporoza și osteopenia. Și sistemul imunitar poate fi ajutat prin consumul de lobodă, aceasta având de două ori mai multă vitamina C față de o lămâie sau un kiwi. 

 

2. Are proprietăți diuretice

 

Frunzele de lobodă, consumate proaspete sau în mâncăruri gătite, sunt și un excelent diuretic, favorizând procesul de urinare normală, precum și eliminarea toxinelor din organism. Atenție, însă, în cazul persoanelor care suferă de litiaza renală sau gută, loboda nu este recomandată în cantități mari sau în mod frecvent, fiindcă aceasta conține acid oxalic, o substanțe nefavorabilă în aceste afecțiuni.

 

3. Este bogată în fibre

 

Din punct de vedere al sănătății sistemului gastrointestinal, conținutul bogat de fibre din lobodă are multiple beneficii asupra tranzitului intestinal. Consumul de lobodă ajută la atenuarea simptomelor de constipație și balonare, prin efectul ușor laxative, și poate preveni apariția unor boli gastrointestinale, cum ar fi ulcerul sau cancerul la stomac.

 

4.  Ajută la slăbit și la menținerea siluetei

 

Dacă vrei să slăbești sau să îți menții silueta, loboda poate fi un aliat de nădejde. Proteinele, mineralele și vitaminele care se regăsesc în frunzele de lobodă ajută la reglarea și controlul proceselor enzimatice ale organismului, stimulând astfel metabolismul și accelerând arderea caloriilor. De asemenea, loboda are un conținut scăzut de calorii și este un aliment voluminos, adică oferă sațietate pe termen lung. Așadar, poți mânca o salată cu frunze de lobodă din abundență, fără să-ți dezechilibrezi bugetul caloric. În plus, nutrienții din lobodă îți vor da energie suficientă până la următoarea masă. 

 

5. Contribuie la sănătatea ochilor

 

Loboda este benefică și pentru sănătatea ochilor tăi. Bogată în caroteni și antocianine, loboda îți poate reduce riscul de cataractă sau de glaucoma, afecțiuni oculare grave, care îți pot pune în pericol vederea. Mai mult decât atât, datorită antioxidanților care se regăsesc din belșug în această plantă, și riscul de degenerescență maculară este redus în mod semnificativ.

 

Citeste continuarea articolului pe doc.ro:

 

https://doc.ro/dieta-si-sport/loboda-beneficii-detoxifiere

Loboda: beneficii, recomandări și situații în care e contraindicată

28 martie 2021