20 iulie 2020

Despre Părinții 'Plug de Zăpadă' și influența acestora asupra propriului copil

Ce presupune termenul părinți "plug de zăpadă" și ce tip de comportament îi caracterizează pe aceștia?

 
de psihoterapeut Constantin Cornea
 

"Unele mame sau tați înflăcărați seamănă cu plugurile de zăpadă, ștergând orice obstacol din calea ce va fi încununată de succes a copilului lor, asigurându-se că acesta nu se va întâlni cu eșecul, frustrarea sau oportunitățile pierdute.  New York Times"

 

David McCullough Jr., profesor de liceu și autor al cărții: “You Are Not Special and Other Encouragements,”, este cel care a popularizat termenul de ”părinți plug de zăpadă” sau “snowplow”, atunci când a declarat pentru Times că acest termen îi desemnează pe acei părinți care cred că fac tot ceea ce trebuie pentru propriul copil, astfel încât acesta să nu se lovească de nicio vicisitudine a vieții. Tot în articolul din Times, se vorbește despre faptul că, în general, părinții “plug de zăpadă” sunt părinții privilegiați, cei care au bani sau conexiuni pentru a crea o seamă întreagă de avantaje pentru proprii copii.

 

Un sondaj realizat de New York Times și Morning Consult a constatat faptul că trei sferturi din părinții chestionați fac programri la medic sau chiar la frizer pentru copiii lor cu vârste între 18 și 28 de ani.

 

Foto: By Aleutie /Shutterstock

 

 

De asemenea, 11% au declarat că vor contacta angajatorul copilului dacă acesta le va crea probleme copilului.

16% dintre părinții ce au copii la facultate au recunoscut faptul că au sunat sau au dat mesaje copilului pentru a se asigura că acesta nu întârzie la examene sau la ore.

 

8% au contactat un profesor pentru a rezolva o problemă a copilului legată de notele acestuia sau alte probleme întâlnite de el.

Am dat exemplele de mai sus pentru că, din păcate, la noi nu sunt studii legate de părinții “plug de zăpadă”.

 

Citeste continuarea articolului pe garbo.ro:

 

https://www.garbo.ro/articol/Psihologie/26622/despre-parintii-plug-de-zapada.html?utm_source=newsletter-daily-20200720&utm_medium=email&utm_content=daily-20200720&utm_campaign=Newsletter-Daily