Lasă hrana să-ţi fie medicament – spunea Hipocrate, „părintele medicinei”, în urmă cu mai bine de 2300 de ani.

În contextul pandemiei de coronavirus, Claire Collins, o dieteticiană australiană şi profesor de nutriţie la universitatea din Newscastle, a întocmit o listă cu cele mai indicate alimente pentru creşterea imunităţii. Acestea ajută organismul să reziste mai bine în faţa coronavirusurilor şi pot grăbi vindecarea, susţine specialista.

 

Vitamine şi minerale care luptă cu infecţiile

 

Vitamina A, zincul, fierul şi fitonutrienţii cu rol antioxidant, precum betacarotenul, vitaminele B şi C, seleniul şi cuprul, sunt substanţe nutritive spre care ar trebui să ne îndreptăm atenţia.

Cercetările arată că persoanele care au carenţe în astfel de nutrienţi se recuperează mult mai lent din cauza răcelii, gripei sau altor infecţii.

„Vitamina A este esenţială pentru celulele care căptuşesc mucoasa plămânilor, a nasului şi a gurii. Dacă nu au parte de suficientă vitamina A, virusurile au mari şanse să pătrundă în organism. E ca şi cum nu ai avea o linie de apărare pe terenul de fotbal”, spune prof. Collins.

Cele mai bune surse de vitamina A sunt ouăle, brânza, peştele gras, laptele şi iaurtul, morcovii, dovleacul, cartoful dulce, spanacul şi broccoli.

 

Fierul ameliorează simptomele infecţiilor

 

De asemenea, un rol foarte important în întărirea imunităţii îl are fierul. În cazul copiilor şi al femeilor, nivelul acestui mineral tinde să fie mai scăzut, de aceea este nevoie de o dietă bogată în fier sau, uneori, de suplimente, care pot atenua efectele infecţiilor.

 

Citeste mai multe detalii pe csid.ro:

 

https://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie/cele-mai-bune-alimente-pentru-imunitate-trebuie-sa-le-mananci-zilnic-pentru-a-te-proteja-de-infectii-18970818/

 

 

 

Cele mai bune alimente pentru imunitate. Trebuie să le mănânci zilnic pentru a te proteja de infecţii

14 martie 2020