Consumul de cafea este asociat cu numeroase efecte benefice asupra sănătăţii.

Numeroase studii au arătat că acest lichid poate menţine tensiunea arterială în limitele normale şi reduce riscul de diabet şi boli cardiovasculare.

 

Dar care este cea mai bună metodă de a prepara cafeaua, astfel încât aceasta să îşi păstreze antioxidanţii care neutralizează acţiunea radicalilor liberi ce pot cauza stresul oxidativ?

 

Potrivit unui studiu observaţional publicat recent în European Journal of Preventive Cardiology, se pare că modalitatea cea mai potrivită de a prepara cafeaua este la filtru, nu la ibric, aşa cum mulţi dintre noi obişnuim să facem zi de zi.

Cercetătorii au analizat răspunsurile a peste 500.000 de cafegii cu vârsta între 20 şi 79 de ani, care au fost monitorizaţi pe parcursul a aproximativ 20 de ani. 

 

Ei au constatat că persoanele cu vârsta sub 60 de ani care beau între una şi patru ceşti de cafea, în special cafea făcută la filtru, prezentau rate scăzute de boli cardiovasculare şi erau mai longevive.

 

Aceste efecte benefice dispăreau însă pe măsură ce cantitatea de cafea consumată era mai mare. Cu alte cuvinte, ce-i prea mult strică!

Studiul a mai arătat că, spre deosebire de cafeaua la ibric, cafeaua preparată la cafetieră îşi menţine mai bine proprietăţile, dar mai există un lucru interesant scos la iveală.

 

Citeste continuarea pe csid.ro:

 

https://www.csid.ro/health/noutati-sanatate/care-este-cel-mai-sanatos-mod-de-preparare-a-cafelei-conform-oamenilor-de-stiinta-19315757/

 

 

 

Care este cel mai sănătos mod de preparare a cafelei, conform oamenilor de ştiinţă

22 iunie 2020