10 trucuri pentru a păstra prospeţimea fructelor şi legumelor mai mult timp

0
96

Descoperă mai jos cum poţi să menţii fructele şi legumele proaspete cât mai mult timp!

Salata

Dacă vei pune un şerveţel de hârtie în punga în care ţii salata, aceasta va rezista mai mult timp, pentru că hârtia absoarbe condensul generat odată cu răcirea verdeţurilor. Excesul de umiditate duce la înmuierea salatei, aşa că acest truc te va ajuta să ai tot timpul o salată proaspătă şi crocantă!

Banane

Bananele îşi vor păstra fermitatea şi culoarea mai mult timp dacă le ţii în ciorchine. Acoperă cotorul cu o pungă de plastic şi rupe doar o banană atunci când ţi-e poftă, nu le rupe pe toate. Asta va conferi 3 până la 5 zile în plus de prospeţime.

Cartofi

Cartofii nu vor încolţi dacă îi ţii într-o pungă de hârtie în care ai introdus şi un măr. Merele eliberează etilen, un gaz care menţine prospeţimea cartofilor timp de câteva săptămâni. Pe de altă parte, nu ţine merele lângă alte fructe sau legume, pentru că vor avea exact efectul contrar. Cel mai bine e să ţii merele separat, într-o pungă de plastic, în frigider.

Căpşuni, zmeură şi alte fructe de pădure

Dacă nu vrei ca fructele de pădure să mucegăiască în doar câteva zile, scufundă-le într-un amestec de apă (3 părţi) cu oţet din vin (1 parte) înainte să le pui în frigider. Combinaţia va distruge sporii de mucegai şi bacteriile care duc la mucegăirea acestor fructe delicioase. Ai grijă să fie bine uscate înainte să le pui la rece.

Roşii

Nu ţine roşiile la frigider, niciodată! Nu faci decât să le distrugi aroma şi textura zemoasă (asta dacă ai norocul să mai găseşti pe undeva astfel de roşii). Cel mai bine este să le ţii pe un raft în bucătărie, ma ales dacă nu sunt coapte bine de tot. Desigur, dacă roşiile sunt foarte coapte, regula nu se aplică, pentru că sucurile fermentează şi vei avea roşii fleşcăite şi mucegăite în câteva zile. Când pui mâna pe roşii de acest fel, cel mai bine e să-ţi faci o megasalată delicioasă sau o supă de roşii plină de vitamine.

Citeste continuarea pe csid.ro:

http://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie/10-trucuri-pentru-a-pastra-prospetimea-fructelor-si-legumelor-mai-mult-timp-16314078/

LĂSAȚI UN MESAJ