Cafeaua este băutura predilectă pentru începutul zilei în cazul multor persoane dar, în aceeași măsură, există persoane care trebuie să o evite. Fie că este vorba despre gustul amărui, care ți se poate părea neplăcut, fie despre o afecțiune care te împiedică să consumi cafea, precum hipertensiunea, iată câteva alternative delicioase și la fel de energizante precum cafeaua.

 

Cafea de cicoare

 

Pentru obținerea cafelei de cicoare se prăjește rădăcina plantei, după care se macină și se fierbe. În felul acesta se obține o băutură foarte bună la gust și care oferă un aport de energie similar cu cel al cafelei clasice, fără a avea, însă, conținut de cofeină. Cicoarea este o sursă naturală de inulină, un tip de fibră solubilă care ajută digestia și susține sănătatea sistemului gastrointestinal. În plus, băutura pe bază de cicoare se vinde sub formă de pulbere, deci nu necesită infuzare, precum cafeaua, fiind astfel mai ușor și rapid de preparat.

Dacă ești însărcinată sau alăptezi, este important să consulți medicul înainte de a consuma această băutură. 

 

Ceai matcha

 

Matcha este un sortiment de ceai verde obținut prin opărirea, deshidratarea și măcinarea frunzelor plantei Camellia sinensis, până la obținerea unei pulberi fine. Spre deosebire de ceaiul verde infuzabil, matcha furnizează toate proprietățile plantei de ceai verde, ceea ce se traduce printr-un aport mai mare de antioxidanți. În plus, gustul ceaiului matcha este mai plăcut, mai ales dacă este preparat cu lapte.     

De asemenea, matcha oferă același aport de energie ca o băutură pe bază de cafea, dar cu eliberare mai lungă, ceea ce înseamnă că vei fi mai productiv mai multe ore. 

 

Apă cu lămâie

 

Pe cât de simplă, pe atât este de gustoasă și eficientă. Apa cu lămâie este o sursă bogată de vitamina C și anitoxidanți, dar și o băutură hidratantă care oferă energie și bună dispoziție, fără cofeină sau calorii. Vitamina C este esențială pentru buna funcționare a organismului, având un rol important în sinteza colagenului, proteină esențială pentru sănătatea pielii, tendoanelor și ligamentelor. În plus, poți da o aromă aparte băuturii, adăugând fructe și plante, precum struguri, căpșuni, pepene sau busuioc.

 

Citeste continuarea articolului pe doc.ro:

 

https://doc.ro/dieta-si-sport/alternative-naturale-pentru-cafea

Alternative naturale pentru cafea

23 mai 2020