Citricile, fructele care țin la distanță virozele

Citricele – mai exact portocalele, lămâiele, mandarinele, limes și grepfrutul sunt surse de alimente care stimulează imunitatea, care scade în această perioadă a anului. Dar beneficiile pe care aceste citrice le oferă sănătății sunt numeroase. Iată câteva dintre acestea!

Țin virozele la distanță

Nu este un secret faptul că citricele furnizează o doză mare de vitamina C (51 mg într-o portocală, 38 mg într-un grepfrut și 30 mg în lămâie). Deși vitamina C nu poate preveni răcelile, cercetările sugerează că ar putea reduce durata și severitatea acestora. Studiile arată că vitamina C ar putea ajuta la scurtarea duratei simptomelor cu aproximativ o zi – ceea ce poate face o mare diferență atunci când ne simțim rău. 

Sunt bogate în fibre

Femeile ar trebui să consume aproximativ 25 de grame de fibre pe zi. O felie de portocală conține până la 2,3 grame de fibre, în timp ce o felie de mandarină are 1,6 grame. Mai mult, aproximativ două treimi din fibrele din citrice scad colesterolul rău (LDL) și ajută la reglarea nivelului de glucoză din sânge. Alimentele bogate în fibre, cum sunt citricele dau senzația de sațietate, motiv pentru care sunt o gustare excelentă pentru cei care vor să scape de kilogramele în plus. 

Au grijă de sănătatea inimii

Citricele conțin flavonoide, compuși care protejează inima. Într-un studiu asupra pacienților care au fost supuși unei intervenții chirurgicale de bypass publicat în The Journal of Agricultural and Food Chemistry, cercetătorii au descoperit că grepfrutul roșu, bogat în antioxidanți, a ajutat la scăderea colesterolului LDL „rău”, precum și la scăderea nivelului trigliceridelor 1. Cu toate acestea, dacă iei statine pentru reducerea colesterolului, ar trebui să eviți acest fruct, pentru că ar putea interfera cu aceste medicamente.

Au un indice glicemic scăzut

David Jenkies a conceput în anii ΄80 un mod de a evalua viteza şi gradul în care o anumită cantitate de alimente măreşte nivelul de zahăr din sânge. Această scară poartă numele de indicele glicemic. Indicele glicemic al unui aliment desemnează viteza prin care anumiţi carbohidraţi din acel fruct sau din acea legumă ajung în sânge şi duc la creşterea nivelul de zahăr din sânge.

Citricele sunt fructe cu valori mici ale indicelui glicemic. Aceasta înseamnă că glucoza din citrice este eliberată în fluxul de sânge încet, oferindu-ți un sentiment constant de energie. De exemplu, o portocală are indicele glicemic 45, pe când grepfrutul are indicele glicemic 25. Prin comparație, stafidele au indicele glicemic 64. 

Citeste mai multe detalii pe doc.ro:

https://doc.ro/sanatate/citricile-fructele-care-tin-la-distanta-virozele

 

 

Please follow and like us:
error0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.