De ce e bine să stăm în frig: beneficii pentru sănătate

În unele ţări, temperaturile scăzute sunt luate foarte în serios, mai ales în scop medical. Chiar dacă încă ne aflăm în sezonul rece şi ne temem de răceală şi gripă, reamintim că statul în frig este chiar benefic pentru sănătate. Mulţi dintre noi iubim zilele de vară, temperaturile ridicate, să purtăm haine subţiri şi vaporoase şi să ne bucurăm de zilele însorite care ne fac să ne simţim mai productivi. Iarna în schimb, tot ce facem este să ne văităm de frigul de afară şi straturile de haine cu care ne îmbrobodim.

De ce e bine să stăm în frig: beneficii

Ajută la îmbunătăţirea calităţii somnului. Corpurile noastre urmează un ritm circadian care ne ajută să funcţionăm normal. Cercetătorii au descoperit că un ritm circadian neregulat poate duce la somn întrerupt care, la rândul său, provoacă numeroase probleme de sănătate. Insomnia şi alte tulburări ale somnului cresc riscul bolilor de rinichi şi apariţia diabetului.  Atunci când adormim, temperatura corpului începe să scadă. Cei care suferă de insomnie nu vor putea să-şi regleze temperatura corpului, fiindu-le astfel dificil să adoarmă. Aşadar, persoanele care suferă de insomnie, dar care se expun temperaturilor scăzute, vor reuşi să se bucure de un somn odihnitor. Potrivit cercetătorilor, temperatura ideală din dormitor trebuie să fie undeva între 15,5 şi 19 grade Celsius.

Creşte apetitul. Un studiu publicat în Jurnalul European de Nutriţie Clinică arată că apetitul persoanelor în vârstă creşte pe perioada iernii, odată ce temperaturile scad. Un alt experiment a fost făcut pe porci care, în medii cu temperaturi crescute mâncau mai puţin, iar în cele în care temperaturile erau foarte scăzute, apetitul lor se afla în creştere.

Arde grăsimea şi ajută la scăderea în greutate. Dacă ţi-ai propus să scapi de kilogrameşle în plus, temperaturile scăzute pot fi de mare ajutor, deoarece acestea activează grăsimea maro, care transformă grăsimea depozitată din corp în energie. Mai mult, arderea grăsimii este stimulată şi de tremurături. Aparent, 15 minute petrecute în frig, timp în care tremuri, are acelaşi efect ca o oră de antrenament în sala de sport.

 

Citeste tot articolul pe csid.ro:

https://www.csid.ro/health/sanatate/de-ce-e-bine-sa-stam-in-frig-beneficii-pentru-sanatate-17843002/

 

 

Please follow and like us:
error0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.