Deshidratarea organismului – risc mai mare iarna

Sănătatea fizică şi mentală ţin de o hidratare corectă, chiar și iarna. Dacă nu ştim să recunoaştem semnele unei pierderi de apă din corp şi să luăm măsurile necesare, starea ni se poate agrava. Deși avem tendința să credem că doar vara poate apărea deshidratarea, și în lunile răcoroase ne putem confrunta la fel de des cu această problemă. 

De fapt, probabilitatea de deshidratare este și mai accelerată atunci când faci sport pe vreme rece  și la altitudini mai mari. În aceste condiții, aerul pe care îl respiri este mai uscat, iar plămânii trebuie să depună mai mult efort ca să umidifice aerul și să-l încălzească. Cu cât corpul tău depune mai mult efort, cu atât trebuie să bei mai multă apă.

De ce nu ne este sete în timpul iernii?

Pentru că atunci când este frig afară sau nouă ne este frig, vasele noastre de sânge se contractă. Corpul încearcă să păstreze căldura pompând mai mult sânge către inimă. Acest lucru conduce la reducerea fluxului de sânge către extremități, în timp ce corpul depune efort pentru a proteja organele vitale. Știi senzația de „mâini reci”, nu? Problema este că atunci corpul este păcălit să creadă că este corect hidratat!

Ce se poate întâmpla dacă nu bei suficientă apă?

Devii deshidratat. Până la 75% din greutatea noastră corporală este formată din apă.

Simptomele deshidratării includ:
– Gură uscată, lipicioasă
– Somnolență sau oboseală
– Scăderea producției de urină și culoarea mai închisă
Oboseală, slăbiciune, dureri
– Amețeli sau capete ușoare
– Piele uscată
– Durere de cap
– Constipație

Iată câteva sfaturi de care să ții cont ca să rămâi hidratat iarna:

Citeste continuarea pe doc.ro:

https://doc.ro/sanatate/deshidratarea-organismului-risc-mai-mare-iarna

 

Please follow and like us:
error0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.