11 greșeli pe care le fac și cei mai pasionați de alimentația sănătoasă

Când trecem la un stil de viață sănătos, mulți oameni sunt în imposibilitatea de a atinge obiectivele propuse. Poate că motivul sta în încrederea lor că au ales strategia corecta de a mânca sanatos. Dar dacă privim mai îndeaproape, vom afla că o mare parte din cunoștințele noastre despre produsele sănătoase este de fapt falsă. 11 greșeli pe care le fac și cei mai pasionați de alimentația sănătoasă.

Noi incercam sa oferim informatii utile despre un stil de viata sanatos, restul depinde doar de voi. Este de dorit ca in fiecare zi sa ne imbogatim cunostintele in ce priveste alimentatia sanatoasa. Iata 11 mituri in ceea ce priveste stilul de viata sanatos:

Consumam produse organice

Produsele organice sunt considerate a fi mai sănătoase și mai sigure decât cele obisnuite, dar nu există dovezi științifice care sa ateste acest lucru. Atunci când se dezvoltă aceste produse, agricultorii nu folosesc pesticide sintetice. În schimb, ele sunt înlocuite cu pesticide naturale și efectele lor secundare au fost prea putin studiate.

Mai mult decât atât, “Eco” sau “natural” marca pe ambalaj nu înseamnă întotdeauna alimente sănătoase. Uneori este doar un truc de marketing, care este folosit pentru creșterea vânzărilor. Atunci când cumpărăm aceste produse este important să se acorde o atenție la conținutul, originea și aspectul lor.

Alegem produse fara gluten

Recent, produsele care conțin gluten au fost considerate dăunătoare. Există oameni care într-adevăr au nevoie de o dietă fără gluten, deoarece acestia au fost diagnosticati cu boala celiaca. Dar doar aproximativ 1% dintre oameni au această boală.

În toate celelalte cazuri, nu există dovezi științifice care să demonstreze că daca stam departe de gluten, ni se va îmbunatati sanatatea. Potrivit celor mai recente cercetări, scoaterea glutenului din alimentatie creste riscul de boli cardiovasculare, deoarece boabele întregi (grau, ovaz) sunt eliminate din dieta noastră.

Cumparam produse cu grasime 0%

In adoptarea unui stil de viață sănătos, mulți oameni aleg produse cu un nivel scăzut de grăsimi. Dar foarte puțini dintre noi realizeaza că, prin reducerea nivelului de grăsimi, producătorii compenseaza conținutul produsului lor cu alte componente pentru îmbunătățirea gustului. De exemplu, cu zahăr, arome, stabilizatori și grăsimi trans, care sunt nocive pentru sănătatea noastră.

Produsele cu un conținut normal de grăsimi sunt necesare pentru o dietă echilibrată și sănătoasă. Este necesar doar sa excludem grăsimile din dieta doar din motive medicale reale. În toate celelalte cazuri, scăderea (si nu excluderea) procentului de grăsimi din produs va fi suficient.

Consumam des sucuri de fructe

Sucurile de fructe conțin o cantitate foarte mare de zahăr și în același timp, ele nu au fibre (majoritatea). Acest lucru poate duce la o creștere a poftei de mâncare, mancat peste limite și creșterea în greutate. Sucul nu satisface nici foamea, nici setea. Și acest fapt le face puțin diferite de băuturile răcoritoare dulci.

În schimb, este mai bine să opteze pentru o bucată întreagă de fructe sau apă cu fructe proaspete.

Cumparam batoane pentru energie (Energy bars)

Citeste mai multe detalii pe nutritionmixlife.ro:

11 greșeli pe care le fac și cei mai pasionați de alimentația sănătoasă

Please follow and like us:
error0
Tweet 20
fb-share-icon20

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.