Uleiul de avocado: cum se încadrează în diete și utilizări practice

Deși la un moment dat era un ingredient popular doar în industria cosmetică, uleiul de avocado a început să fie folosit din ce în ce mai des la gătit. Aroma specială și punctul ridicat de ardere te vor stimula să devii mai creativ în bucătărie. Încearcă-l și tu.
Când alegi să folosești ulei de avocado la o rețetă nu trebuie să-ți faci griji pentru că l-ai putea arde, ci este foarte simplu să-l integrezi într-o varietate de preparate datorită gustului subtil, asemănător untului și nucilor. Poate fi utilizat pentru dressinguri, sosuri, marinate, dar și pentru a prăji diferite ingrediente sau pentru a le rumeni la cuptor.

Este uleiul de avocado util în cadrul dietelor?
1. Uleiul de avocado și dieta ketogenică

Acest ulei are un procent ridicat de grăsimi mononesaturate, plus o doză mare de antioxidanți. Este ideal pentru a pregăti rețetele specifice acestei diete, iar faptul că este lichid la temperatura camerei te va ajuta să adaugi câteva picături de fiecare dată când servești un preparat gustos.

2. Uleiul de avocado și dieta Paleo

Pentru a putea decide dacă acest ulei se încadrează în regulile Paleo trebuie analizată structura de grăsimi din componența lui. Astfel, uleiul de avocado conține:
– 70% acizi grași mononesaturați (MUFA);
– 1% acizi grași polinesaturați Omega-3 (PUFA);
– 12% acizi grași polinesaturați Omega-6 (PUFA);
– 12% acizi grași saturați.
Datorită nivelului ridicat de grăsimi nesaturate, uleiul de avocado este util pentru protecția inimii și respectă principiile dietei Paleo.

3. Uleiul de avocado și dieta vegană

Punctul ridicat de ardere al uleiului de avocado îl transformă într-un ingredient ideal și pentru a pregăti rețete din meniul vegan, de exemplu preparate cu legume, dressinguri sau sosuri gustoase. 
Singurul lucru negativ care se poate spune despre uleiul de avocado este că are un preț ridicat, dar beneficiile obținute te vor convinge să-l utilizezi cu încredere.

Cum poți folosi uleiul de avocado

Dacă este o variantă nouă pentru tine precis te gândești la ce rețete se potrivește. Deși poate fi integrat în aproape orice preparat există câteva combinații care îi vor evidenția aroma specifică și te vor convinge să apelezi mai des la acest ulei când îți faci timp pentru a testa preparate delicioase.

Iată cum poți folosi acest ulei pentru a experimenta arome aparte:

1.Pentru dressinguri

Îl poți folosi în loc de ulei de măsline pentru a pregăti salate din ingrediente de sezon. Adaugă de fiecare dată și semințe de dovleac sau de floarea soarelui pentru că vor intensifica gustul bun.

2. Pentru maioneză

Uleiul de avocado are o compoziție ideală pentru obținerea unei maioneze delicioase acasă. Va fi mai sănătoasă decât varianta de la magazin, iar în timp ce o savurezi vei ști că îți protejezi inima și silueta.

3. Pentru sosuri

Dacă nu ai mult timp la dispoziție și ai nevoie de un sos pentru crutoane, legume crude sau lângă un piure poți combina ulei de avocado cu sare de mare grunjoasă și fulgi de ardei roșu.

4. Pentru smoothie-uri

Citeste mai multe detalii pe eva.ro:

http://www.eva.ro/dietafitness/nutritie/uleiul-de-avocado-cum-se-incadreaza-in-diete-si-utilizari-practice-articol-204059.html

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.