Sucuri carbogazoase: pericole la care te expui

Odată consumat în exces zahărul adăugat poate avea efecte adverse asupra sănătăţii. Bineînţeles, există surse de zahăr mai bune decât altele, dar sucurile sunt de departe cele mai periculoase. Aici putem vorbi atât de sucurile de fructe pe care le găsim pe rafturile magazinelor, cât şi de cele acidulate, bogate în cofeină şi alţi îndulcitori lichizi. Dacă te numeri printre conumatorii înrăiţi de sucuri, îţi dau 13 motive pentru care să renunţi la ele sau cel puţin să nu le mai consumi în exces.

Sucurile sunt asociate cu creşterea în greutate

Una dintre cele mai comune forme ale zahărului adăugat stă în sucroză, supliment care înlocuieşte în cantităţi mari fructoza. Fructoza nu permite stimularea hormonului secretat de stomac şi responsabil pentru senzaţia de foame în acelaşi mod în care o face glucoza, forma pe care zahărul o ia în momentul în care digerăm alimente dulci. În urma unui studiu s-a descoperit că persoanele care introduceau sucurile în dietă, adăugau cu 17% mai multe calorii decât atunci când nu o făceau. Aşadar, nu este deloc surprinzător că persoanele care beau suc cresc mai mult în greutate spre deosebire de cele care nu consumă. Chiar şi în cazul copiilor, studiile au arătat o creştere de 60% a riscului obezităţii.

Cantităţile mari de zahăr iau forma grăsimii, în ficat

Sucroza şi siropul de porumb, care la rândul său este bogat înfructoză, sunt compuse din două molecule: glucoză şi fructoză, în cantităţi aproape egale. Celulele corpului pot asimila glucoza, în timp ce fructoza poate fi asimilată doar de un singur organ: ficatul. Sucurile reprezintă cel mai uşor şi comun mod de a consuma cantităţi excesive de fructoză. Consumată în cantităţi prea mari, ficatul este suprasolicitat şi transformă fructoza în grăsime, o parte din aceasta ajungând ca trigliceride, iar cealaltă rămâne în ficat. Astfel, apare ficatul gras.

Zahărul creşte drastic cantitatea de grăsime de pe abdomen

Aşa cum am menţionat anterior, consumul excesiv de zahăr este asociat creşterii în greutate. Fructoza se află în strânsă legătură cu o creştere periculoasă a grăsimii în jurul abdomenului şi organelor, cunoscută fiind ca grăsime viscerală. Prezentă în exces creşte riscul diabetului de tip 2 şi a bolilor de inimă. Într-un studiu realizat în 10 săptămâni au luat parte 32 de pacienţi sănătoşi care au consumar băuturi cu îndulcitori, fructoză sau glucoză. Cei care au consumat glucoză s-au confruntat cu o creştere a grăsimii pielii, care nu duce la boli metabolice, în timp ce participanţii care au consumat fructoză au suferit o creştere a grăsimii de pe abdomen.

Sucurile pot cauza rezistenţa la insulină

Citeste mai multe detalii pe csid.ro:

https://www.csid.ro/health/sanatate/sucuri-carbogazoase-pericole-la-care-te-expui-17912882/

 

 

 

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.