Insomnie: alimente pe care să nu le consumi înainte de culcare

Nu trebuie să-ţi mai explicăm de ce nu este bine să consumi alimente picante înainte de culcare şi ce efect au acestea asupra digestiei în momentul în care mergi la somn.
Alimentele pline de grăsimi şi cele picante nu fac altceva decât să te baloneze şi să-ţi ofere o stare de disconfort. În aceeaşi categorie intră şi zahărul aşa că, să nu te mire faptul că dacă ai mâncat o îngheţată, cu greu reuşeşti să adormi.
Dacă pofta-i mare, ideal este să consumi aceste alimente înainte cu 4-6 ore de ora de somn pentru a evita episoadele de insomnie. 

Alimente care provoacă insomnie

Brânzeturi. Nu toate tipurile de brânză provoacă acest efect însă, cele bogate în grăsimi saturate precum brânza elveţiană, cheddar, blue sau parmezan, pot fi o adevărată provocare pentru sistemul digestiv, mai ales atunci când te pregăteşti de somn, poate prea devreme după ce ai consumat o cantitate mai mare. Astfel, apar arsurile din capul pieptului. Alternativa ideală a acestei pofte poate fi un pahar cu lapt cald, care chiar te-ar putea ajuta să adormi rapid, iar asta datorită aminp acidului triptofan, care te ajută să te relaxezi.
Ciocolată neagră. Cu siguranţă dacă ai poftă de un desert, vei da iama în raftul cu ciocolată. Ciocolata neagră este mai sănătoasă decât o felie de cheesecake, dar poate fi o ”ameninţare” înainte de culcare, iar asta pentru că este bogată în polifenol şi este o sursă de cofeină. Regula este aceea de evit înainte de culcare băuturile care conţin cofeină, precum ceaiul negru sau verde şi cafeaua, cât şi alimentele care conţin acest ingredient şi care îngreunează somnul. 1-2 cubuleţe de ciocolată neagră conţin un sfert din cantitatea de cofeină pe care o conţine o ceaşcă de cafea. În plus, durează undeva între 6 şi 10 ore ca eliminarea cofeinei să aibă loc, să mai spun de ce nu este bună ciocolata neagră înainte de culcare? Alternativa ideală ar putea fi sucul de merişoare şi nucile. Ambele produc melatonină şi ajută la reglarea somnului.
Hamburgeri.
Citeste continuarea articolului pe csid.ro:
Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.