Castanele, aliatul digestiei uşoare

Aceste fructe lemnoase sunt ideale după mesele copioase, deoarece au puţine calorii, multe fibre, minerale şi vitamine, care reglează tranzitul intestinal, dar au grijă să vă redea şi doza de energie.

Iată care sunt beneficiile castanelor şi cum le puteţi consuma!

Castane – valori nutriţionale

Castanele sunt o gustare excelentă în sezonul rece şi, mai ales, după mesele calorice de sărbători, deoarece conţin multe fibre, proteine, vitamine, minerale şi carbohidraţi complecşi, dar foarte puţine calorii. Acest „pachet” de substanţe nutritive este excelent pentru refacerea funcţiei digestive greu încercate de sărbători, dar nu numai.

În 100 de grame de castanet coapte se regăsesc:

Castane – bune pentru digestie, oase şi sistemul imunitar

Spre deosebire de alte fructe lemnoase, cum ar fi alunele, caju, fisticul sau nucile, castanele conţin mai puţine grăsimi şi proteine, oferind în schimb cantităţi mari de carbohidraţi complecşi, care asigură un nivel optim de zahăr în sânge, dar fără a cauza oscilaţii glicemice. De asemenea, castanele sunt bogate în fibre, vitamine şi minerale, care au un rol foarte important pentru funcţionarea întregului organism.

Castanele conţin fibre şi ajută digestia

Zece castane coapte îi asigură organismului 17% din necesarul de fibre de care are nevoie într-o zi. Acestea reglează tranzitul intestinal, ameliorează constipaţia şi elimină crampele abdominale şi balonarea, conform MayoClinic. De asemenea, fibrele sunt importante pentru menţinerea colesterolului în limitele normale, asigură senzaţia de saţietate pe termen lung şi previn acumularea grăsimilor pe vasele de sânge.

Citeste mai mul.te detalii pe csid.ro:

https://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie/castanele-aliatul-digestiei-usoare-de-sarbatori-17787162/

 

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.