Studiu: Pătrunderea luminii solare prin ferestre poate ucide bacteriile din locuință

Într-un nou studiu publicat în revista Microbiome, cercetătorii au descoperit că în camerele întunecate, fără prea multă lumină naturală, în medie 12% dintre bacterii erau în viață și au putut să se reproducă, față de camerele cu multe ferestre către Soare, unde rata de bacterii în viață nu depășea 6,1%.

„Oamenii își petrec cea mai mare parte a timpului în interiorul clădirilor, unde expunerea la particulele de praf în care există o mare varietate de bacterii, inclusiv agenți patogeni care ne pot face rău, este inevitabilă. De aceea, este foarte important să înţelegem modul prin care caracteristicile clădirilor în care trăim influenţează bacteriile din praful aflat în interiorul clădirilor şi cum ar putea afecta sănătatea noastră”, a declarat Dr. Ashkaan Fahimipour, cercetător la Universitatea din Oregon şi autorul principal al studiului.

Praful menținut în organismele închise la întuneric a fost strâns legată de speciile asociate cu boli respiratorii, care au fost în mare parte absente din praful expus la lumina zilei. Dr. Fahimipour şi colegii săi au descoperit că o proporţie mai mică din bacteriile provenite de pe pielea umană şi o proporţie mai mare din bacteriile provenite din aerul exterior trăiesc mai mult în praful expus la lumină decât în praful care nu este expus la lumină.

Citeste continuarea pe cunoastelumea.ro: