Trandafirii albaștri ar putea crește în curând în grădinile noastre. Ce au reușit să facă oamenii de știință cu ajutorul bacteriilor

De secole, grădinarii au încercat să reproducă trandafiri albaștri, însă fără succes.

Acum, datorită biotehnologiei moderne, trandafirul albastru poate deveni un lucru cât se poate de real. Cercetătorii au descoperit o modalitate de a injecta enzimele producătoare de pigmenți din bacterii în petalele unui trandafir alb, colorând astfel florile în culoarea albastră.

Când cercetătorii au injectat bacteriile de A. tumefaciens într-o petală de trandafir alb, bacteriile au transferat genele producătoare de pigmenți la nivelul genomului trandafirului și o culoare albastră s-a răspândit de la locul injectării pe o anumită porțiune. Deși culoarea are o durată scurtă de viață, echipa declară că trandafirul produs în acest studiu este primul trandafir albastru din lume. Aceștia susțin că următorul pas este de a crea trandafiri care produc cele două enzime, fără a fi nevoie de injecții.

Studiul a fost realizat de o echipă de cercetători chinezi și a fost publicat în revista ACS Synthetic Biology. Încercările de a crea flori cu culori deosebite care să depăşească preceptele estetice stricte ale mamei natură, evoluează continuu.

Citeste mai multe detalii pe cunoastelumea.ro: