Pilates – de ce este un sport ce nu se demodează

La fel ca şi moda care se schimbă de la sezon la sezon şi în materie de sport an de an apar aparate noi, noi tipuri de mişcare, care mai de mai de care întrecându-se în promisiuni.

Unele dintre ele rezistă proba timpului, altele nu. Cu toate acestea, pe termen lung ca şi în modă stilul personal este cel care dăinuie. În materie de sport, unul dintre cele mai sigure şi fără contraindicaţii sporturi este Pilates. Află de la instructorul Pilates Elena Trifan, de ce să te apuci de Pilates chiar acum.

CSÎD: Chiar aşa, Elena, de ce să te apuci chiar acum de PiIates?

Elena Trifan: Pentru că Pilates poate să facă oricine, este o formă de sport care poate fi adaptată în funcţie de vârstă, de condiţie fizică, de stare de sănătate, de scop. Este o metodă de sport bazată pe cercetare şi validată de milioane de oameni care o practică. Pentru a arată mai bine, dar în primul rând pentru sănătate. Exerciţiile acestei metode, sunt gândite să tonifieze uniform musculatura întregului corp, să îmbunătăţească mobilitatea şi controlul, să dezvolte şi să întărească muşchii posturali, să îmbunătăţească coordonarea şi echilibrul. Diferenţa dintre Pilates şi alte forme de sport este că  acesta îţi lucrează în acelaşi timp şi corpul şi mintea. Pilates îţi cere să fii prezent în corpul tău în timpul exerciţiului, atenţia se află în mişcare, nicăieri în altă parte. Mişcarea este lentă, scopul este precizia, iar efectul este conştientizat şi trăit.

Pilates – menţine sănătoasă coloana vertebrală

CSÎD: Ce muşchi antrenează?

Elena Trifan: Joseph Pilates spunea că vârsta unui corp este data de sănătatea coloanei vertebrale. De aceea, mişcările dezvoltate şi practicate în metoda să pun mare accent pe muşchii întregului corp dar în special pe cei din zona core şi muşchii spatelui. Muşchi din zona core sunt muşchii profunzi, cei care leagă partea superioară a corpului de cea inferioară. Este important să înţelegem că tot ceea ce se vede la exterior vine din interior. Practic, energia porneşte din core, din centru şi se duce controlat către restul corpului, pe ritmul respiraţiei. Controlul, un alt principiu foarte important în Pilates, se realizează doar păstrând atenţia în corp. De aceea, la Pilates nu ne grăbim şi nu facem mişcări contra cronometru. Fiecare exerciţiu are armonia lui şi o serie de muşchi pe care îi activează, niciodată nu se lucrează o singură grupă musculară. O sesiune este gândită să atingă corpul că întreg, cu alte cuvinte, nu rămâne nici o fibră musculară nelucrată.

CSÎD: Cui se adresează?

Elena Trifan: Pilates poate face oricine. Acesta fiind asul pe care îl are aceasta formă de sport. Toată lumea se poate bucura de această minunată formă de sport, începând de la adolescenţi şi până la seniori, femei, bărbaţi, atleţi, sportivi de performanţă, persoane care au probleme cu spatele, cu genunchii. De asemenea, Pilates este recomandat şi femeilor însărcinate şi proaspetelor mămici.

Citeste continuarea articolului pe csid.ro:
Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.