Strugurii: de ce trebuie mestecată coaja boabelor

Strugurele este unicul fruct care poate fi mâcat singur, neîsoţit de alte alimente, zile de-a rândul, fără a determina carenţe. Cura de struguri este ideală pentru a ne menţine în formă şi a facilita vindecarea de bolile moderne, legate de excesul de aciditate.

Strugurii conţin o gamă variată de minerale ( sulf, calciu, fosfor, fier, clor, zinc, sodiu, cupru, potasiu, mangan, magneziu, iod) şi de vitamine (A, B1, B2, B3, B6, C). Sunt energetici, remineralizanţi, depurativi şi regeneranţi, dar şi dezacidifianţi şi antioxidanţi. Conţinutul substanţial de potasiu contribuie la scăderea nivelului de colsterol şi a tensiunii arteriale, combate depresia şi confuzia mentală.

Strugurii: avantaje pentru sănătate

Antioxidanţi remarcabili. Resveratrolul, prezent în cantitate apreciabilă numai în strugurii negri, inhibă proliferarea celulelor canceroase, favorizează colesterolul bun, împiedică agregarea plachetară, este antidiabetic, stimulent, neuroprotector (combate boala  Alzheimer) Nici mai mult, nici mai puţin! Pentru a profita de conţinutul de resveratrol, trebuie mestecată coaja boabelor. Quercetina este benefică pentru reglarea nivelului de colesterol, şi deci pentru sănătatea inmii şi a arterelor.

Strugurii conţin, de asemenea, antocianine, concentrate în coaja strugurilor negri, şi acid pelagic, util în prevenirea cancerelor. Sâmburii de struguri conţin oligo- proantocianidine ( bioflavonoide antioxidante) de 20 de ori mai puternice decât vitamina C.

Stafidele. Sunt bogate în potasiu, fibre, pectină şi conţin foarte mulţi antioxidanţi.

În general, datorită proprietăţilor diuretice şi detoxifiante, strugurii sunt frecvent utilizaţi în tratarea reumatismelor, a artritrei, a durerilor cu cauze urinare, a retenţiei de apă, a hepatitei şi a icterului.

Medicina tradiţională chineză. Recomandă cura cu strugurii pentru că purifică sângele, glandele, toate organele şi pentru capacitatea sa de a stimula energia vitală.

100 de g de struguri (aproximativ 20 de boabe)

  • 67 kcal
  • 0, 63 g proteine
  • 0, 35 g lipide
  • 17, 1 g lucide
  • 1 g fibre
  • Index glicemic: 43
  • sucul: 55, stafidele 65

Strugurii: cum îi alegem şi cum îi consumăm

Citeste continuarea articolului pe csid.ro:

http://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie/strugurii-de-ce-trebuie-mestecata-coaja-boabelor-17412304/

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.