Fructele de Kiwi sunt bune pentru diabetici, dar le pot dăuna celor care suferă cu rinichii

Fructele de kiwi sunt o sursă excelentă de vitamina C, fibre, potasiu, magneziu, cupru şi vitamina E. Dincolo de puterea sa ca şi antioxidant, kiwi este, de asemenea, un fruct bogat în serotonină, un hormon care funcţionează şi ca neurotransmiţător.

Serotonina este implicată într-o gamă largă de procese fiziologice: are funcţii digestive şi cardiovasculare, ajută la învăţare , îmbunătăţeşte memoria, reglează apetitul şi starea de dispoziţiei. Deficitul de serotonină a fost asociat de mult cu depresia şi tulburările de dispoziţie.

“Fructele de kiwi ar trebui consumate în prima parte a zilei, la gustarea de dimineaţă, deoarece au numeroase beneficii sanogene. Recomand persoanelor care au probleme cu rinichii şi vezica biliară să le evite,  deoarece conţin oxalate, care, în cantitate mare, favorizează cristalizarea pietrelor şi influenţează absorbţia calciului în organism”, precizează nutriţionistul Florin Ioan Bălănică pentru Ce se întâmplă, doctore?

Iată ce alte beneficii are în opinia specialistului!    

  • Principalul antioxidant solubil în apă este vitamina C, care abundă în fructul de kiwi. Astfel devine un adevărat adjuvant nutriţional în anumite patologii, precum  osteoartrita, artrita reumatoida, astmul şi poate participa la prevenţia patologiei tumorale.
  • Consumul de kiwi îmbunătăţeşte sănătatea inimii şi a colonului. Deoarece sunt bogate în fibre, fructele reduc nivelul colesterolului „rău” şi implicit riscul de boli cardiovasculare, elimină toxinele din colon şi previn apariţia cancerului.

Citeste mai multe detalii pe csid.ro:

http://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie/fructele-de-kiwi-sunt-bune-pentru-diabetici-dar-le-pot-dauna-celor-care-sufera-cu-rinichii-care-este-motivul-17274025/

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.