13 ingrediente care pot înlocui zahărul dacă ţi-e poftă de dulce

Dacă îţi doreşti să mănânci sănătos şi încerci să eviţi pe cât posibilul zahărul este posibil să cauţi variante pentru a-l înlocui atunci când îţi este poftă de dulce. Există o mulţime de variante care te pot ajuta. Despre unele dintre ele ai ştiut cu siguranţă, dat poate nu ai avut idee despre modul în care să le foloseşti pentru a fi mai eficiente.

Mierea

Încă din antichitate, mierea a fost aliment şi remediu. Este posibil să fie primul substitut pentru zahăr care îţi vine în minte şi pe bună dreptate. Pe lângă zaharurile naturale, mierea îţi mai aduce vitamine, minerale şi aminoacizi, ceea ce reprezintă un beneficiu în plus pentru organism.

Cel mai bun mod de a o încorpora în diverse preparate este să o topeşti la bain marie dacă s-a zaharisit. Poţi folosi miere nu doar la deserturi, ci şi la sosuri pentru salate sau ca marinadă pentru carne. Pusă în blender cu fructe şi legume, mierea va da textură şi dulceaţă unor smoothie care îţi pot fi gustare sau mic-dejun.

Pentru că mierea este mai dulce decât zahărul este bine să înjumătăţiţi cantitatea. 250 g zahăr pot fi înlocuite cu 100-125 g miere fără ca preparatul final să aibă de suferit.

Banane

Bananele sunt fructe extrem de versatile din punct de vedere al modului de preparare. De asemenea, sunt bogate în potasiu, vitamina C şi fibre. Dacă le adaugi la smoothie-uri îţi vor da energia de care ai nevoie dimineaţa. Ceea ce poate nu ştiai este că pot înlocui zahărul în diverse reţete de prăjituri. În acest caz este bine să foloseşti banane foarte coapte. Dacă nu sunt suficient de coapte, le poţi pune la cuptor la 150 grade Celsius. Le laşi până coaja devine maronie şi apoi le poţi utiliza. Sunt excelente în aluatul de clătite, brioşe, pâine, îngheţată sau biscuiţi.

Sare

Pare puţin ciudat, dar sarea chiar este de ajutor. După cum ai observat, toate reţetele de deserturi cer un praf de sare şi acest lucru se întâmplă pentru că scoate în evidenţă gustul dulce natural. Un praf de sare este suficient dacă pregăteşti deserturi cu fructe.

Sos de mere

Sosul de mere este ingredientul ieftin şi bun pe care îl cauţi atunci când ai nevoie să îndulceşti un desert şi nu vrei să foloseşti zahăr. Utilizarea lui nu se opreşte aici. Poate fi utilizat şi pentru fripturi sau pentru a da mai multă savoare unui iaurt simplu.  

Pentru a înlocui zahărul cu sos de mere în reţetele de deserturi subtituţia de face 1:1 însă este nevoie de puţină atenţie la celălalte ingrediente lichide pentru ca la final compoziţia să aibă textura dorită.

Scorţişoara

Scorţişoara este unul dintre cele mai folosite condimente pentru deserturi. Mai poţi folosi nucşoară, all spice, anason stelat, fenicul, cardamon. Cu ajutorul lor, papilele gustative vor detecta mai uşor dulceaţa naturală a celorlalte ingrediente ale deserturilor. Le poţi pune chiar şi în cafea, iaurt sau alte preparate pe care vrei să le îndulceşti. Beneficiile sunt mult mai mari având în vedere că în condimente sunt şi uleiuri esenţiale, minerale, antioxidanţi.

Vanilie

Cu ajutorul vaniliei se pot îndulci în mod natural o mulţime de preparate. Cea mai bună alegere o reprezintă păstaia de vanilie, dar poţi folosi şi extract. Totuşi, oricare variantă ai alege ai grijă să nu conţină zahăr adăugat. În mod normal, reţetele care cer vanilie sunt cele de deserturi, însă o poţi adăuga, în cantităţi mici, şi în risotto, supă de linte, legume la cuptor sau sosuri pentru paste.

Sirop de arţat pur

Atunci când cumperi sirop de arţat este bine să citeşti cu atenţie eticheta pentru că este o diferenţă între cel pur şi cel cu aromă de arţar. Cele din urmă sunt mult mai ieftine şi conţin zahăr şi alte ingrediente pe care tu vrei să le eviţi.

Siropul de arţat pur poate fi folosit pentru a îndulci cerealele, iaurtul, smoothie-urile, chiar şi cafeaua. De asemenea, se potriveşte perfect cu baconul sau cu anumite sortimente de cârnaţi, cu somonul pe grătar sau cu puiul la cuptor. Dacă vrei să faci mai apetisante legumele la cuptor, picură puţin sirop de arţat pur peste ele.

Atunci când faci deserturi, înlocuieşte fiecare cană de zahăr cu ¾ de sirop de arţat. Aşteaptă-te ca preparatele să fie mai închise la culoare din cauza faptului că siropul de arţat este maro foarte închis.

Morcovi

Nu vei adăuga morcovi în cafea pentru a o îndulci, însă trebuie să îi iei în considerare pentru alte preparate. Pot fi utilizaţi pentru a spori dulceaţa oricăror sosuri, preparate pe bază de legume, supe, ciorbe. Nu ezita să îi pui nici în prăjituri, brioşe sau biscuiţi. Cel mai bine se potrivesc cu nucile şi fructele uscate.

Ceapa

Citeste continuarea pe gustarte.ro:

http://www.gustarte.ro/invata-gustul/13-ingrediente-care-pot-inlocui-zaharul-daca-ti-e-pofta-de-dulce-17058135

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.