Nucile de caju: beneficii si contraindicatii

Nucile de caju nu numai ca sunt extrem de gustoase, insa sunt si bogate din punct de vedere nutritional si au o multime de beneficii pentru sanatate, scrie doc.ro.

Nucile de caju fac parte din familia din care fac parte si fisticul si mango, fiind originare din partea de nord-est a Braziliei. Aceste nuci sunt insa cultivate in zilele noastre si in tari precum India, Sri Lanka, Kenya sau Tanzania.

Beneficii consum nuci de caju

Sunt bogate in nutrienti de pret  – nucile de caju au o valoare nutritionala impresionanta. Acestea contin proteine, dar si minerale precum cuprul, calciul, magneziul, fierul, fosforul, potasiul si zincul. Nucile de caju contin, de asemenea, si vitamine precum vitamina C, vitamina B1, vitamina B2, vitamina B3, vitamina B6, vitamina E si vitamina K. Acidul oleic si grasimile monosaturate se regasesc, de asemenea, in caju.

Previn afectiunile cardiace – nucile caju sunt bogate in continutul de grasimi dietetice, esentiale pentru ca organismul sa absoarba vitaminele solubile in apa, dar si sa produca acizi grasi importanti pentru prevenirea formarii cheagurilor de sange. Consumate in cantitati moderate, grasimile sanatoase reduc nivelul de colesterol din sange, scazand riscul cardiovascular.

Fortifica musculatura – nucile caju reprezinta o sursa bogata de magneziu, care este esential pentru dezvoltarea armonioasa a oaselor, dar si a tesuturilor musculare si a organelor. Magneziul ajuta la mentinerea echilibrata a tensiunii arteriale, stimuleaza sistemul imunitar, dar mentine totodata si oasele sanatoase.

Benefice pentru vedere – nucile caju contin luteina si zeaxantina, care actioneaza precum un antioxidant atunci cand sunt consumate in mod regulat. Acesti compusi protejeaza vederea si scad riscul de cataracta.

Ajuta la eliminarea kilogramelor in plus – potrivit unui studiu facut in cadrul Universitatii Harvard, doua portii de nuci pe zi previn diabetul, cancerul si afectiunile cardiovasculare. Inlocuirea grasimilor de origine animala cu cele monosaturate si polinesaturate din nucile caju reprezinta o metoda exceleta de mentinere a greutatii si de reducere a colsterolului.

Reduc riscul de anemie – nucile caju rerezinta o sursa excelenta de fier, care are un rol important in oxigenarea organismului. Deficitul de fier poate cauza oboseala, anemie si poate mari riscul de infectie.

Citeste continuarea pe doc.ro:

https://doc.ro/nucile-de-caju-beneficii-si-contraindicatii

 

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.