10 alimente de evitat pe stomacul gol

Micul dejun este esenţial într-un regim alimentar echilibrat, iar asta pentru că  aduce aportul de nutrienţi necesari pentru punerea în mişcare a organismului şi începerea activităţii cotidiene optime din punct de vedere fizic şi intelectual.

Totuşi, unele alimente, deşi sunt sănătoase, nu trebuie consumate pe stomacul gol.

Ce mâncăm la micul dejun? Care sunt alimentele ce ne pot face mai mult rău decât bine? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care CSID le-a dezbătut împreună cu nutriţionistul Florin Ioan Bălănică.

Cafeaua

Deşi face parte din ritualul de dimineaţă şi este o sursă de antioxidanţi şi cafeină, cafeaua are un pH acid, putând agrava simptomatologia gastritei de reflux. Totodată, aciditatea internă creşte riscul dezvoltării celulelor pretumorale.

Citricele

Recomand evitarea consumului de citrice pe stomacul gol, deaorece au un efect iritant pe mucoasa esofagiană. Trebuie să ne intre în reflex  şi să începem dimineţa cu un pahar cu apă cu lămâie, singura din categoria citricelor care în  contact cu sucul gastric scade aciditatea.

Foietajele

În ciuda aspectului îmbietor şi al gustului plăcut, e de evitat consmul de croissante sau alte foietaje la micul dejun, deoarece drojdia din conţinut este iritantă pe mucoasa gastrică şi are totodată potenţial gazogen( poate provoca flatulenţă). 

Cartoful dulce

Taninul şi pectinele din compoziţia cartofului dulce  stimulează producţia de acid clorhidric de către mucoasa gastrică, crescând astfel producţia de suc gastric, ceea ce determină afecţiuni gastrice.

Citeste continuarea pe csid.ro:

http://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie/10-alimente-de-evitat-pe-stomacul-gol-16801241/

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.