Beneficiile consumului de ardei gras, cea mai bogată legumă în vitamina C

Ardeiul gras şi ardeiul iute fac parte din familia Capsicum şi reprezintă unele dintre legumele cele mai căutate în bucătărie, informeaza csid.ro.

Ardeiul iute este cunoscut în cultura popoarelor din întrega lume datorită virtuţilor sale medicinale, în timp ce ardeiul gras este una dintre vedetele toamnei, fie în zacuscă, fie în conservele pentru iarnă.

Medicul Florin Ioan Bălănică, specializat în Medicină Personalizată şi Nutriţie, explică pentru CSID de ce trebuie să includem ardeiul gras şi ardeiul iute în meniul nostru zilnic.

Bogat în nutrienţi şi sărac în calorii

Ardeiul verde gras şi gogoşarul sunt surse importante de vitamina A, complexul B, vitamina C, minerale (fier, cupru, zinc, potasiu, mangan, magneziu, seleniu).  Recomand introducerea ardeiului în dieta pacienţilor ce vor să scadă în greutate.

În primul rând pentru că are un conţinut scăzut de calorii, iar în al doilea rând pentru că activează metabolismul, facilitând arderea caloriilor în exces. Este preferabil să fie gătit puţin timp şi la o temperatură scăzută pentru a-şi păstra nutriţienţii.

 

Susţin consumul de ardei gras, iar asta pentru că are în compoziţie cantităţi mici de capsaicină, un compus alcaloid cu proprietăţi anti-bacteriene, anti-cancerigene şi analgezice.

Remediul ideal pentru diabetici

În cazul pacienţilor cu probleme cardiovasculare sau al diabeticilor se recomandă introducerea ardeiului gras în alimentaţie şi prin prisma faptului că un efect al capsaicinei este acela că reduce colesterolul rău şi este hipoglicemiantă.

Citeste continuarea pe csid.ro:

http://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie/beneficiile-consumului-de-ardei-gras-cea-mai-bogata-leguma-in-vitamina-c-16769729/

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.