Ţi-e foame tot timpul? Iată ce trebuie neapărat să ştii!

Îţi este mereu foame şi nu ai idee de ce? Senzaţia de foame poate fi provocată de o mulţime de elemente pe care trebuie să le iei în considerare: hormonii, factorii emoţionali, stresul, regimul alimentar, hidratarea, oboseală, etc.

Iată 13 cauze posibile pentru mâncatul haotic!
 
1. Eşti adeptul alimentelor de tip fast food şi dulciurilor
 
Cercetătorii au descoperit că dacă eşti adeptul alimentelor tip fast-food eşti predispus să devii dependent de aceste alimente, iar apetitul creşte odată cu cantitatea de alimente ingerate. Alimentele procesate excesiv, băuturile dulci, produsele de patiserie, dulciurile sunt gustoase, însă nu vă dau energie, iar peste puţin timp senzaţia de foame îşi va face iar apariţia. Optaţi pentru alegeri săţioase şi sănătoase: alimente bogate în fibre, fructe, legume, cereale integrale, grăsimi sănătoase (somon, nuci, avocado) şi proteine slabe (cum ar fi ouă, fasole, pui la grătar). 
 
2. Eşti stresat 
 
Stresul şi senzaţia de foame merg mână în mână. Dacă la început se secretă adrenalină pentru a ţine sub control foamea, prea multe griji fac ca nivelul cortizonului să crească şi implicit vă doriţi să devoraţi tot ce se găseşte în frigider. Pe măsură ce nivelul hormonului scade şi apetitul dumneavostră revine la normal.
 
3. Eşti însetat
 
O simplă senzaţie de sete poate provoca sentimentul de oboseală şi epuizare şi, la fel ca şi cu lipsa de somn, corpul caută energie în altă parte. Aici apare nevoia de a mânca, ceea ce înseamnă că s-ar putea să crezi că ţi-e foame când, de fapt, ţi-e doar sete. Experţii în nutriţie sugerează să consumi un pahar mare de apă atunci când această senzaţie apare şi să aştepţi câteva minute înainte să te arunci la mâncare.
 
4. Nu dormi suficient
 
Cercetătorii de la Tubingen University din Germania şi Upsalla University din Suedia afirmă că lipsa de somn este în strânsă legătură cu senzaţia continuă de foame. Astfel, cu cât orele de somn sunt mai puţine, cu atât senzaţia de foame e mai intensă. Ca şi cum nu ar fi destul, atunci când somnul nu este suficient, corpul tău va cere alimente bogate în calorii şi carbohidraţi pentru a compensa lipsa de energie generată de odihnă.
 
5. Mânânci prea repede
 
Chiar dacă stomacul se umple cu fiecare înghiţitură de mâncare, procesarea informaţiilor în organism durează încă circa 20-30 de minute în plus. Aşa că abia după această perioadă vă veţi simţi cu adevărat sătui. Nutriţioniştii recomandă să luaţi muşcături mici, să mestecaţi bine şi să savuraţi mâncarea, astfel veţi consuma mai puţine calorii în timpul mesei.
 
6. Eşti suspect de diabet
 
Nivelul crescut al glucozei în sânge sau hiperglicemia este o condiţie definitorie pentru diabetul zaharat.  Glucoza reprezintă cea mai importanta sursă de energie a organismului şi provine în principal din alimente bogate în carbohidraţi. În urma procesului de digestie, este eliberată glucoza în sânge şi apoi transportată la nivelul celulelor pentru a fi utilizată în  metabolismul celular.
Exista doi hormoni importanţi pentru reglarea nivelului glucozei în sânge: glucagonul şi insulina.Insulina este un hormon sintetizat de pancreas care are rolul de a transporta glucoza din sânge la nivel celular, pentru a fi utilizată ca sursă de energie şi creştere, având ca efect scăderea glucozei în sânge.
 
Ce se întâmplă în diabet?
 
Nivelul glucozei în sânge rămâne crescut deoarece procesul fiziologic de transfer al glucozei către celule este alterat, fie pentru că pancreasul nu produce suficientă insulină, fie pentru că celulele nu răspund la insulina produsă (prezintă rezistenţă la insulină). Consecinţele sunt privarea celulelor organismului de sursa lor de energie şi afectarea unor organe sau ţesuturi (retină, rinichi, ţesut nervos) care sunt mai expuse fluxului sanguin, deci nivelului anormal(crescut) de glucoză.
 
Citeste continuarea pe csid.ro:
Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.