Topul celor 20 de alimente si ingrediente modificate genetic pe care sa le eviti

In scurta perioada de cand au fost introduse alimentele modificate genetic, acestea au poluat ecosistemele, au creat presiuni financiare pentru fermieri si au introdus elemente nenaturale in lantul alimentar global, national si local, informeaza viataverdeviu.ro.

Organismele modificate genetic (OMG) prezinta un risc pentru toti oamenii si dovezile sunt incontestabile. In mediu, acestea au creat superburuieni care distrug culturile agricole si au eliminat anumite organisme din ecosisteme, ducand la nasterea unor insecte uriase care sa acopere golul creat.

Sunt multe de spus si in privinta sanatatii. Din pacate, cercetatorii care incearca sa testeze asa-zisa siguranta a acestor OMG – si dovezile arata ca sunt nesigure! – sunt descurajati de oamenii care au interese sa-si apere imperiul nou creat. In ciuda acestor eforturi, cercetarile arata ca exista riscuri marite pentru sanatate si studiile arata ca ADN-ul toxic care provine de la aceste plante supravietuieste digestiei. Prezenta sa a fost chiar descoperita si in sangele femeilor insarcinate si a fetusilor acestora!

Din pacate, pana apar modificari legislative care sa interzica utilizarea acestor produse daunatoare, cea mai buna protectie este evitarea lor. Urmatoarea lista contine principalele 20 de alimente si ingrediente OMG care ar trebui evitate, pentru o sanatate optima.

1. Aspartam

Conform Agentiei de Protectie a Mediului din SUA, aspartamul este o substanta chimica ce cauzeaza neurotoxicitate.

Aspartamul este alcatuit din aspartat, metanol si fenilalina. Odata ingerat, corpul descompune aspartamul in partile sale constituente. Metanolul, in special, este convertit in formaldehida. Departamentul Muncii din SUA considera formaldehida o substanta toxica si periculoasa care nu ar trebui inghitita.

Studii recente au demonstrat efectele puternic carcinogene ale consumului de aspartam. Alte studii efectuate nu au reusit sa elimine rolul aspartamului in dezvoltarea leucemiei si a limfomului non-Hodgkins. Carti intregi au fost scrise despre pericolul aspartamului.

Pentru o viata sanatoasa, aceasta substanta chimica toxica, creata in laborator, este prima pe lista alimentelor  si ingredientelor care trebuie evitate!

2. Porumb

Cartelurile din domeniul agricol ne-au asigurat ani de zile ca produsele lor sunt sigure pentru consum, aprobate si confirmate de mijloacele de comunicare in masa. Cu toate acestea, acum, chiar si MSN raporteaza ca porumbul OMG este toxic. Mai multe studii au aratat ca un consum regulat de porumb Bt, versiunea modificata genetic a porumbului, duce la aparitia unor probleme grave de sanatate si are efecte negative asupra rinichilor si a ficatului (organe de detoxifiere alimentara), dar si asupra inimii, a glandelor suprarenale si a splinei.

Consumul de porumb organic este una dintre modalitatile prin care se poate elimina riscul expunerii la acest organism modificat genetic periculos. Avand in vedere ca porumbul poate fi gasit sub tot felul de forme, trebuie exercitata o atentie sporita in ceea ce priveste selectia produselor consumate.

3. Sfecla de zahar

Din aproape 130 de milioane de tone metrice de zahar produs global in fiecare an, sfecla de zahar furnizeaza 35% din aceasta cantitate (restul provine din trestia de zahar). Sfecla de zahar este folosita pentru a produce sucroza.

Din pacate, aceste surse de zahar naturale se lupta pentru supravietuire cu plantele invazive. De aceea a fost creata o versiune de glifosat (Roundup). Astfel fermierii au putut sa imbibe campurile de sfecla de zahar cu Roundup pentru a ucide buruienile fara sa afecteze si sfecla de zahar. O idee excelenta – pe langa ADN-ul glifosatului, plantele sunt stropite in mod consecvent si cu alte substante toxice, care sa le ajute pe perioada ciclurilor de crestere.

Cea mai buna modalitate de a evita sfecla de zahar este prin evitarea produselor cu sucroza (zahar), sau a oricarui alt produs care nu specifica alti indulcitori decat stevia sau mierea cruda.

4. Siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza (SPCF)

In primul rand, SPCF este obtinut din porumb, deci are o tulpina de OMG. Apoi trece printr-un proces care converteste porumbul in amidon de porumb… care, ulterior este convertit in sirop de porumb intr-un proces care implica enzime bacteriene si ciuperci. In cele din urma, alte enzime bacteriene sunt adaugate procesului pentru a produce fructoza. Acest proces nu are nimic natural si nu creaza un produs natural.

In urma procesarii, s-a descoperit si mercur in SPCF. Ce fel de probleme creaza SPCF pentru sanatate? Cercetatorii de la Princeton si Oxford au asociat SPCF cu cresterea in greutate si diabetul de tip 2.

Pe scurt, SPCF incepe ca un OMG, contine mercur si este asociat cu cresterea in greutate si cu diabetul de tip 2. Asa ca evita-l.

5. Soia (Lecitina)

Boabele de soia sunt printre cele mai raspandite produse modificate genetic din ziua de azi. Soia este asociata cu mai multe probleme de sanatate si soia modificata genetic a fost asociata cu probleme pancreatice.

Lecitina din soia nici macar nu este un produs obtinut in mod intentionat, este doar un produs rezidual rezultat in urma procesarii uleiului de soia. Cercetatorii au descoperit ca lecitina din soia contine alergeni cu impact semnificativ asupra sanatatii.

Ca regula generala, evita soia, cu exceptia celei organice si fermentate (miso sau natto). Si evita si alte produse care contin lecitina din soia, acest produs vascos si lipicios obtinut din uleiul de soia.

6. Amidonul de porumb

Amidonul din porumb este un produs cu grad ridicat de procesare obtinut din porumb – porumb modificat genetic. Acesta nu contine nicio valoare nutritionala si poarta toate riscurile asociate cu alimentele modificate genetic. Amidonul de porumb se foloseste ca aditiv in multe produse alimentare si cauzeaza probleme digestive. Problemele asociate cu amidonul de porumb se cunosc inca din anii 1970. Odata cu introducerea porumbului modificat genetic, problemele au crescut.

7. Rosiile

Rosiile modificate genetic au fost testate si s-a observat ca au o activitate antioxidanta mai mica decat aceleasi produse similare, naturale. Ca si in cazul altor produse modificate genetic, aceste modificari de ordin genetic duc la o valoare nutritionala redusa.

8. Carnatii

Cei mai multi carnati contin sirop de porumb sau substanta solida din sirop de porumb, printre alti conservanti. Chiar si cei mai fini carnaciori pe care ii savurati – oricat de rar – cel mai probabil contin OMG.

Citeste continuarea pe viataverdeviu.ro:

error