Ce trebuie să ştim atunci când facem cumpărături online. Regulile care se aplică în afara UE

Cu toate că anumite magazine online pot avea preţuri mai bune decât în UE sau produse care nu sunt disponibile pe piaţa europeană, în final costurile pot fi mai mari, a explicat, pentru Mediafax, Laura Pascu, reprezentanta Centrului European al Consumatorilor din România.

“Atunci când cumperi dintr-un stat din afara UE sunt aplicabile alte reguli, de exemplu trebuie să plăteşti taxe vamale. Valoarea acestora depinde de statul de unde comanzi. Mai mult, când cumperi din afara Uniunii Europene, legislaţia acesteia privind protecţia consumatorilor nu se aplică. De exemplu, nu este sigur dacă îţi poţi anula comanda. Prin urmare, este foarte important să afli mai multe despre politicile vânzătorului”, a precizat, pentru Mediafax, Laura Pascu, reprezentanta Centrului European al Consumatorilor din România (ECC).

Acesta spune că este important să obţii informaţii despre politica de tratare a reclamaţiilor şi răspunderea comercianţilor în privinţa produselor defecte.

Perioada de timp pentru care un comerciant răspunde pentru un produs (garanţie) este diferită de la stat la stat.

De asemenea, trebuie verificat dacă există o garanţie şi dacă aceasta este aplicabilă pe teritoriul României. În caz contrar, soluţia este orientarea spre un comerciant din UE.

Pe de altă parte, la cumpărăturile făcute din afara spaţiului comunitar, se plătesc taxe vamale.

Acestea se calculează de obicei ca un procent aplicabil preţului, incluzând taxele de transport şi costurile de asigurare. Dacă există o convenţie de comerţ liber sau ceva similar semnat între UE şi statul din care sunt comandate bunurile, taxele vamale pot fi reduse sau eliminate. Pentru a obţine asemenea beneficii trebuie să obţinut un document separat, de obicei un certificat de origine din statul de unde l-ai achiziţionat.

Pe de altă parte, în momentul în care coletul ajunge în România, serviciul poştal sau de curierat va completa o declaraţie vamală şi o declaraţie TVA şi va taxa cumpărătorul.

Dacă apar probleme există organizaţii de consumatori şi alte organizaţii, agenţii şi asociaţii care oferă informaţii despre drepturile consumatorilor.

ECC Romania nu poate oferi sprijin dacă apare un litigiu cu o companie care are sediul în afara UE, plus Norvegia şi Islanda.

Citeste mai mult pe gandul.info:

http://www.gandul.info/financiar/ce-trebuie-sa-stim-atunci-cand-facem-cumparaturi-online-regulile-care-se-aplica-in-afara-ue-16226224

 

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.